7 Kasım 2010 Pazar

7 Kasim 2010, I, Ben Kadini Gorunce Tanirim

Ben kadini gorunce tanirim.

Saraplarin su gibi aktigi, iliskilerin miyoz bolunurcesine cogalmaya basladigi gunumuz dunyasinda ilisilerinin kalitesinin bozulamasi kacinilmaz bir durum.

Su aralar toplumbilimciler fazla mesai yapiyor olsa gerek, cunku tekolojideki gelismelerin her bireye daha kolay ve daha fazla sosyallesme imkani saglamasi, bildigimiz anlamda toplumun tanimini kirdi.

Ancak ben ilisiklerdeki kalitesizligin suclusu olarak bunu gormuyorum. Insanoglunun doymak bilmemesi ve en uzagindaki insani en kisa yoldan bulabilmesi, bir de uzerine onlarca insani ayri ayri taniyip farkli tatlari deneyimlemek, tek esliligi biraz dizginlemis olsa da oldurmedi.

Oldurmedi ama sakat birakti.

Bir bireye iliski yasamayi ya da yasamamayi tercih ettiren bir suru faktor var. Bir kadin icin belli bir yasin ustu panik donemi olabiliyor ya da bir erkek arkasini toparlayamayacak kadar dagilabiliyor. Bu gibi dogal sartlardan kaynaklanan iliskilerde ne kadar saglik aranilabilir bilemem.

Ekonomik olarak kendini garantiye almak durtusu de azmettirici olabilir. Kimseyi bulamayacagini dusundugu anda karsisina cikan makul bir insan, bir digerini yaniltabilir. Malum insanlar aceleci, bir omur tuketilecek iliskiyi uc gunde kurmak ister.

------

Bu isin boktan tarafi, taraflarin birbirini tahlil etme surelirinin bir omur bile surebilecegi olmasidir.
Evrimini tamamlamis olgun bir erkek demek, ne istedigini bilen bir erkektir. Kadinlar cogunlukla daha genc yastan ne istediklerini bilirler

Ne istedigini bilmeden bir baskasini bu batakliga bulastirmak zaman icinde her iki taraf icin de zulum olacaktir. Iliski ucak gibidir, saglikli iki pilot olmadan ucuramazsiniz.

Kanaatimce iliskide uzerinde durulmasi gereken iki onemli etken var. Birincisi iliskiyi paylasacak insanin kendisi, ikincisi de dogurduklari cocuk olan iliskinin kendisi.
Bu iki etkenin birbiri ile yakindan uzaktan alakasi yok gibi gorunse de, ne istedigini bilen bir erkek ikincisini birincisinden cikarmayi bilir.
------

Kolay sanat iliski yasamak! Belirttigim gibi bin tane sebebi var musterek hayata adim atmak icin. Bin tane sebep ister istemez bin tane adam oluyor, bosa yasanmis bin tane iliski oluyor. Birbirini tanimayan insanlar yillarca ayni meskende evcilik oynuyor, ne aci.

Cevremdeki iliskilerin de buyuk bir yuzdesinin samimi oldugunu dusunmuyorum. Insanlar kendi evrimlerini tamamlamadan baskalarina musallat oluyorlar.

Ben buna yillar once savas actim. Iliski adami degilim ben ama ask adamiyim, askin oldugu yerde, topraktan cikartirim iliskiyi.
Ben o kadinin tanimini daha evriminin basinda yaptim. Hayatim boyunca da bundan taviz vermedim. Evrimimi tamamladigimda degismedi bu kadin.
O kadin...
Bana iyi gelen kadin. Yanindayken kendimi evimde hissettigim kadin.

Ben o kadini gorunce tanirim.
Her nasilsa o kadinla gecmisimi de gelecegimi de biliyorum. Iki gun sonra parkta dolasirken, iki sene sonra evde ona yemek yaptigimi biliyorum.
Ne zaman nasil kafami s.kicek,ne zaman yuzumde guller actiracak,bilyorum.


Kokusunu da biliyorum.
Kucagini da biliyorum. Tenini de biliyorum.


Huyunu suyunu bilmiyorum. Dahasi onu tanimiyorum.


Ama tanidigim zaman o oldugunu biliyorum.
Sicak.
Bana iyi geliyor.
-------

Iste bu yuzden benim iliskim ya gercek olacak ya da hic olmayacak.
Adindan anlamadigim, ne oldugunu bilmedigim askin pesindeyim.

O kadinin olmadigi iliski... Olmaz
Herkes o kadini tanimlarsa, etraf bu kadar carpik olmaz.
Guzel iliski zaman ve emek ister. Sabirsiz adam isi degildir. O kadar kolay mi?
-------

Ben o kadinin gordum, daha tanimiyorum.
Yazik ki herkes o kadini bulamaz.

Sevgiler saygilar
Yakonuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder