22 Ekim 2010 Cuma

22 Ekim 2010, I, Bana Hatta Kalmam Salik Verildi

Sevgili okuyucularim,

Yaklasik bir seneden beri GSM operatorlerinin uyguladigi bir sistem var ki benim hic hosuma gitmiyor. Eger o anda aradiginiz kisi bir gorusme halinde ise, telefon sakin sakin calacagi yerde bu uyariyi yapan kadinin sesi ile sizi inletiyor. "aradiginiz kisi su anda bir baskasi ile gorusmekte, lutfen hattan ayrilmayin"

Sevgili okuyucu, bizim gibi bir cakallar ulkesinde yasamak demek boyle bir uygulamanin aninda suistimal edilmesi demektir. Bu uyariyi duyan arayicinin suratinda muhtemelen pis bir gulumseme beliriyor ve odemekten kurtuldugu 3 5 kurusun sevincini yasiyordur. Madem ki para satin alirken kazaniliyor, o zaman arayiciyi suclamayalim. O zaman da arayan kisinin gunahi nedir ?

Neden aranan kisi uzerinde duruyorum? Cunku ben bir modern cag Robin Hood'uyum her zaman boynu bukugun yanindayim, boynum bukuk. Bizim gibi yildizi dusuk insanlari telefonu gun boyunca pek calmaz ancak gunun herhangi bir saatinde on kisi ayni anda arar. Bu bir alerjik hapsirik krizinin tipatip aynisidir. Calan ilk telefon bundan sonra calacak olan diger telefonlarin habercisidir ki bunun olmasi kacinilmazdir.

Bunun iki sonucu vardir birincisi ikinci calan telefona yetisecegim derkenilk telefonu kacirmak. Ikincisi ise siz ikinci telefonu acana kadar ikinci arayani da kacirmaniz ve ilk arayani tekrar aramak zorunda kalmanizdir. Yani her iki kisiyi de ayni anda geri aramaniz gerekir ki bu da bir onceki aramada plansiz olarak kazaniomis olan ekonomik avantajin faizi ile kaybedilmesi anlamina gelir.

Uzun lafin kisasi sevgili okuyucalarim, yeni uygulamayi protesto etiyorum, yaziyi uzatmiyorum cunku bir toplantiya giriyorum.

Sevgiler saygilar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder