20 Ekim 2010 Çarşamba

20 ekim 2010, III, istanbullunun bitmeyen cilesi

Sevgili okuyucularim,

Nedir Istanbullunun bitmeyen cilesi? Hep bir agizdan trafik dediginizi duyar gibi oluyorum ve sizlere tebessum ediyorum. Cunku haklisiniz, Istanbullunun bitmeyen cilelerinin arasinda en buyugu her zaman trafiktir. Ozellikle su ikinci kopru ve cevre yol denen olayin zivanadan cikmisligi gercekten de normal bir aklin sinirlani asacak niteliktedir.

Bu yazimi trafikle kafayi bozmus olan okuyucalrima onlara bir kac cozum sunmak adina yaziyorum. Ne demisler? Cok okuyan degil cok gezen bilir. Ben de su an tam ikinci cevreyolunda berbat bir trafigin ortasindayim.

Simdiki tavsiyelerim trafik derdini bir nebze olsun hafifletecektir.

1 en guzelinden her turlu donanima sahip super luks bir araba edinin, malum muhtelif konfor modulleri gerek rahatinizi pekistiriyor gerek sinirleri yatistiriyor. Masaj yapan koltuklari olan arabalari tercih edin. Yorgun bir is gununde trafikte gecireceginiz bir kacsaat kadar rahatlatici bir sey olamaz

2 sofor tutun. Hem de siki tutun cunku istanbul trafiginde guzel bir arabadan sonra ihtiyaciniz olacak en onemli sey guzel bir sofordur

3 yaninizda yeterli miktarda para bulundurun. Olasi durumlarda parasi ile eminyet seridinizi kullanmaniz gerekebillir, bundan imtina etmeyin

4 en kisa zamanda ya isinizi evinizin yakinina ya da evinizi isinzin yakinina tasiyin, ya da home office tutun

5 arabanizda her daim yiycek icecek birseyler bulundurun, acliktan bayilma tehlikesi ihtimalini ortadan kaldirin

6 trafik saatlerinde telefonda emrinizde olacak bos bir arkadas edinin. Bu gereksiz insanla her zaman vakit kaybetmenize gerek olmamasina ragmen haftanin bir ya da iki gunu degisiklik olsun diye arayabilirinsiz. Bu insana cevapsiz yapin ki uzun trafik saatlerinin faturasi size girmesin

7 sinirlerinize hakim olmayi ogrenin cunku bu yaziyi yazmaya basladigim on dakikdan beri on metre yol ya aldik ya almadik

8 guzel sehrimizin guzel cevre duzenlmesinden zevk almasini bilin. Binlerce sukur ki binbir aksakligin yakamizi birakmadigi sehrimizde cevreyollarinin her iki tarafinin da cevresel goruntuleri o kadar guzel ve rahatlatici ki, malum adi cevre yolu zaten, siniriniz bir nebze olsun iki puan dusuyor. Gerek cevre binalarin, gerekse doganin guzelligi sizi adeta transa geciriyor. Hele ki elektrik kablolari

9 kimse inkar edemz ki yanininzda meshur otobus firmalarinin otobuslerinin bulunmasi aslinda sizin acinizdan buyuk bir kardir, cunku bunlarin wi fi networklerinden bedava faydalanabilirsiniz

Bakin gordunuz mu aslinda o kadar da kotu bir sey degilmis trafik. Ya da benim gibi amator bir blog acin ve yaza yaza vakit gecirin.

1 yorum:

  1. sevgili yakoprens,
    seni tanimiyorum ama takip ediyorum. anladigim kadariyla bu alemlerde yenisin. sana bir tavsiyem olacak, hizli giden cabuk gider ama yavas giden mutlaka gider. bunu da bir arkadasimin babasi soylemisti.
    henuz yazarlik kariyerinin cok basindasin. belli ki yazdiktan sonra bir daha uzerinden gecip sacmaliklari duzeltmekle ugrasmiyorsun. bazi tutarsizliklar ve sacmalamalar oluyor ama aceleci koc burcu kisiligin seni buna yonlendirdigi icins seni affediyorum.
    ne? koc burcu oldugunu nerden mi biliyorum? ha tahmin ettim canim, ancak oyle olabilir cunku bu yazinin sahibi. allah bilir 23 ya da 24 mart falan o tarihlerden birinde dogmussundur. cok belli cunku. anladim ben.
    kariyerinde basarilar dilerim. yolun acik olsun.

    YanıtlaSil